DESIGNA har fart på butiksåbningerne i Norge

22. oktober 2019

DESIGNA har fart på butiksåbningerne i Norge

Køkkenproducenten DESIGNA har netop åbnet flagship butik i Oslo og bringer dermed antallet af DESIGNA butikker i Norge op på 20. En række nye butikker er planlagt til at åbne inden for den nærmeste fremtid.

Med åbningen af DESIGNA Skøyen den 10. oktober, plantede DESIGNA køkkenkæden for alvor flaget i den norske hovedstad. Butikken sender det samlede antal DESIGNA butikker i Norge op på 20.

Flagship butikken i den norske hovedstad er den tredje nye butik, kæden åbner i Norge, inden for det seneste år. Butiksudrulningen i Norge følger den offensive strategi, som er lavet med den nye ejerkreds, der kom til køkkenkæden i starten af 2018.

Tre nye butikker og flere på vej
– I løbet af det seneste år har vi åbnet nye butikker i Fåvang nord for Lillehammer, i Stavanger og nu i en godt 300 m2 stor butik i Skøyen i Oslo, som er det absolutte køkkencentrum i hovedstaden. Alene i den første åbningsweekend i Skøyen var der så stor trafik til butikken, at vi har måttet indsætte ekstra bemanding til at tage imod de mange kunder, fortæller DESIGNA direktør Erik Høj.

"Blandt de norske forbrugere er dansk design meget efterspurgt. DESIGNA kæden har derfor langt an til yderligere en række nye butiksåbninger på strategisk vigtige placeringer, som skal effektueres inden for en kortere periode."

Stor vækst i salget
– Vi er i gang med at udrulle en offensiv i Norge, som i praksis betyder, at vi inden for en tre-årig periode vil være fuldt udrullet med et landsdækkende norsk butiksnet. Vi har en række nye butikker på tegnebrættet, som vi arbejder på at åbne, fortæller direktøren og uddyber:

– Sammenlignet med sidste år oplever vi en vækst på salget til de norske forhandlere på mere end 30%. Tager vi de nye butikker med i ligningen, er væksten på mere end 50%. Det er tydeligt, at vores koncept med dansk designede kvalitetskøkkener til fornuftige priser ligger super godt til den norske forbruger, fortæller Erik Høj.

Netværk at selvstændige køkkenforhandlere
Også i Danmark er køkkenkæden i færd med en offensiv, hvor der arbejdes med at optimere og udbygge butiksnettet, især i de større byer. Målet er både i Danmark og Norge at skabe det mest attraktive netværk af selvstændige køkkenforhandlere samlet under DESIGNA-paraplyen.

– I tråd med vores koncept, ønsker vi at samarbejde med ambitiøse køkkenfolk, der har lysten og evnerne til at drive selvstændig køkkenvirksomhed. Og i takt med vores udrulning og ekspansion får vi flere og flere henvendelser fra stærke profiler, som ønsker at blive en del af konceptet, lyder der fra Erik Høj.

Den nye butik i Skøyen åbnes sammen med DESIGNAs eksisterende partner Lisbeth Thomsen, der i forvejen har stor succes med to andre DESIGNA butikker beliggende i Oslo-bydelene Lillestrøm og Ski.

Yderligere information:
Administrerende direktør Erik Høj, tlf.: +45 22 69 22 58.

Forslag til billedtekst:
ESIGNA direktør Erik Høj (th.) er her flankeret af indehaver Lisbeth Thomsen, der nu har åbnet sin 3. DESIGNA butik i Oslo. Med åbningen af den nye flagship butik, når DESIGNA køkkenkæden op på 20 butikker i Norge.