DESIGNA KØKKEN Hillerød sprænger rammerne og udvider

DESIGNA A/S
14. marts 2022

DESIGNA KØKKEN Hillerød sprænger rammerne og udvider

Køkkenkæden holder fuldt fokus på kerneforretningen med afsætning af køkken-, bad- og garderobeløsninger via selvstændige køkkenforhandlere i Danmark og Norge. – Vores selvstændige køkkenpartnere i Danmark har sidste år oplevet en markant vækst, som landede på ca. 50%. Den markante vækst er absolut et resultat af indsatsen af vores dygtige og engagerede partnere og alle deres kolleger i butikkerne, fortæller Erik Høj.

Fordobler både omsætning, areal og medarbejderstab

En væsentlig del af strategien er at sikre lokale og robuste partnere, som kender deres område og deres kunder. De kan, om nogen, se muligheder for videreudvikling i det lokale, og opgaven for fabrikken bag er dermed at understøtte de lokale aktører og initiativer på alle måder. DESIGNA KØKKEN har senest udflyttet egne centralt drevne projektafdelinger i både Norge og Danmark til lokalt forankrede erhvervscentre og et af de gode eksempler på af dette er det, der er sket i Hillerød.

DESIGNA KØKKEN Hillerød er blevet erhvervscenter for Nordsjælland, har udvidet staben fra 4 til 11 medarbejdere, der nu inkluderer erhvervskonsulenter, privatsælgere og flere montører.

– I 2021 fik vi overført nogle kunder fra den centrale afdeling, som vi nu servicerer. Derudover har vi videreudbygget med både nye boligafdelinger, foreninger og andre erhvervskunder. Kædens Nationale Erhvervschef har virkelig støttet op om denne transformation, som er endnu et udtryk for, at de vil os og er klar til at hjælpe, udtaler Bo Christensen, indehaver af DESIGNA KØKKEN Hillerød.

DESIGNA KØKKEN Hillerød åbner dørene til udvidelsen af showroomet 1. april og holder en køkkenfest i hele april måned. Her glæder de sig til at fremvise de nye lokaler - og specielt udvidelse af det store lager, med mulighed for daglig, direkte afhentning for erhvervskunder, bliver en stor og god forandring. Det nye lager er fuld funktionsdygtigt omkring den 15. april.

Sidste år åbnede køkkenbutikken egen montageafdeling. Resultatet heraf ses allerede med en hurtigere og mere fleksibel service for de mange faste kunder, samt ressourcer til flere nye kunder. Afdelingen har pt. 4 faste montører, men dukker de rette personer op, så er butikken klar til yderligere ansættelse.

– Vi får som partner i DESIGNA KØKKEN kæden alle muligheder for at sikre vores egen succes. De hjælper med alt. Der er korte kommandoveje, der kan træffes hurtige beslutninger og uanset hvem man kontakter i Kjellerup, så mærker vi i butikken, at de er der for at hjælpe os. Samtidig har de en klar strategi og ved hvad de vil. Det er dejligt at mærke. at de gør det, de siger. Der er på ingen måde nogen form for ’dem og os’. Vi arbejder sammen på alle parametre, fortsætter Bo Christensen.

Engagerede partnere

– Omdrejningspunktet for vores vækststrategi er at gøre kæden til landets mest attraktive netværk af selvstændige køkkenforhandlere. Vi har over de sidste år kunnet tiltrække dygtige køkkenfolk, der alle brænder for at være selvstændige. Det giver et drive i kæden, som er helt unikt. Vores partnere er enormt engagerede overfor deres kunder og forretning, og det sikrer, at vi på fabrikken altid er på tæerne for at levere det ypperste, fortæller administrerende direktør, Erik Høj.

– Vi har således skabt en platform der vil kunne sikre fremtidig vækst, slutter Erik Høj.

Erik Høj, Adm. Direktør DESIGNA A/S. Tlf.: 22 69 22 58. eh@designa.dk