Nyhed fra Designa:

Designa A/S
Den svævende køkkenø
09.01.23

Let, nordisk… og en lille smule magisk

Designa lancerer et helt nyt koncept med en superelegant køkkenø, der nærmest svæver i rummet.

Køkkenøen har i mange år været et populært samlingspunkt, hvor familien mødes til madlavning, lektielæsning og hygge. Nu har Designa gentænkt den traditionelle køkkenø og skabt en ø, som rejser sig fra jorden i et enkelt, nordisk udtryk. Resultatet er nærmest magisk.

Nu letter køkkenøen

Udfordringen for Designas designere har været at bevare køkkenøens funktionalitet og samtidig lette det visuelle udtryk. Løsningen er en svævende og unik konstruktion, der bryder med konventionerne og tillader øen at hvile på en lille, central piedestal, der er skjult under køkkenøen. Det giver et unikt indtryk af, at øen svæver elegant og graciøst i rummet.

Altid en ekstra indsats

Den svævende køkkenø er et helt nyt koncept fra Designa, som lanceres 1. februar 2023, og et godt eksempel på den måde, vi arbejder på. ”Alle brænder for at gøre en forskel, og vi går altid hele vejen for at yde en indsats ud over det normale. Andre har før forsøgt sig med en svævende køkkenø med svingende resultater. Derfor har vi i designteamet insisteret på at skabe en next level køkkenø, der med sit svævende og unikke design bringer lys og lethed ind i rummet, fortæller Brigitte Kürzel, designchef hos Designa.”

En hyldest til innovativt design

Den nye svævende køkkenø går godt i tråd med de skandinaviske designtraditioner og vil appellere til de kunder, der foretrækker et moderne designudtryk, men som ikke vil gå på kompromis med funktionaliteten. Øen er her svøbt i naturens materialer og glød med Designas nye fingertappede fronter i egetræ. Resultatet er enkelt og let, men med en naturlig tyngde. En sand hyldest til innovativt design og naturen med ægte træ og stolte snedkertraditioner.

Det personlige præg

Der er mange muligheder for at sætte sit eget præg på køkkenøen. Både bordplade og fronter fås i alle de populære designserier fra Designa.

Den svævende køkkenø introduceres løbende hen over foråret i landets Designa butikker. Se mere på designa.dk fra den 1. februar 2023.

Billedtekst:
Køkkenøen har en dybde på 130 cm og kommer i bredder på henholdsvis 200, 240 og 300 cm. Vises her med Designas helt nye fingertappede skuffer, som ved første øjekast ligner fronter set før, men close-up adskiller sig markant.

For yderligere information:
Erik Høj, CEO, eh@designa.dk, +45 22 69 22 58
Brigitte Kürzel, Designchef, bku@designa.dk, +45 25 42 98 60

Mediearkiv

Her kan du se alle vores billeder og hente dem ned i høj opløsning.

Gennemse mediearkiv
Mediearkiv