DESIGNA KØKKEN kommer til Lemvig

DESIGNA A/S
5. februar 2022

DESIGNA KØKKEN kommer til Lemvig

Køkkenproducenten DESIGNA KØKKEN fortsætter sine ambitiøse vækstplaner og kan nu offentliggøre endnu en åbning af en ny butik, denne gang i Lemvig. Butikken slår dørene op lige efter sommerferien og bag roret står et makkerpar med mange års køkkenerfaring og et stærkt lokalt netværk.

DESIGNA KØKKEN lægger fortsat hårdt fra land med udrulningen af sin ambitiøse vækststrategi. Efter åbningen af den nye butik på Sjælland den 11. februar, kan kæden nu offentliggøre åbningen af en ny butik i Vestjylland til sommer.

Normalt offentliggør man en butiksåbning lidt tættere på selve åbningsdagen, men selvom en helt ny bygning, hvor køkkenbutikken får til huse, først skal opføres, så er køkkensalget allerede i gang fra hjemmekontoret.

Netop i disse dage går man i jorden på adressen Saturnvej 1A, og DESIGNA KØKKEN Lemvig bliver således nabo til Jem&Fix med en meget synlig placering i Lemvig. Bygningen bliver indflytningsklar lige op til sommerferien og butikken vil således stå klar på den anden side af ferien.

Succesfuld vækststrategi
DESIGNA KØKKEN har over de sidste år skabt sig en stærk position på tværs af Danmark og åbnet en del nye butikker på flere spændende og vigtige køkkenlokationer.

– Omdrejningspunktet for vores vækststrategi er at gøre kæden til landets mest attraktive netværk af selvstændige køkkenforhandlere. Vi har over de sidste år kunnet tiltrække dygtige køkkenfolk, der alle brænder for at være selvstændige. Det giver et drive i kæden som er helt unikt. Vores partnere er enormt engagerede overfor deres kunder og forretning, og det sikrer, at vi på hovedkontoret altid er på tæerne for at levere det ypperste, fortæller DESIGNA KØKKEN kædens administrerende direktør, Erik Høj.

Stærkt lokalt forankret makkerpar
Direktøren kan glæde sig over, at man denne gang har fået fat i et stærkt lokalt forankret makkerpar; Jesper Vinther Fruergaard og Henrik Holm Poulsen.

– Forudsætningen for succes i detailhandlen, ved alle, er at have den helt rigtige placering, men for mig er det endnu vigtigere at få fat i de rigtige folk, fortsætter Erik Høj.

– Vi var så heldige at blive kontaktet af Jesper og Henrik, som havde en fælles drøm at blive selvstændige køkkenforhandlere – og de ville udleve drømmen i Lemvig. Det tog kun et par sekunder før de fik mig overbevist om, at vi sammen skulle åbne en DESIGNA KØKKEN butik i Lemvig – jeg kunne se ilden i øjnene på dem begge to, siger Erik Høj.

Jesper kommer med en lang salgserfaring fra køkkenbranchen, mens Henrik har været håndværker i mere end 20 år. De har begge opsagt deres nuværende job, forener sig nu under DESIGNA KØKKEN fanerne og starter sammen eventyret i Lemvig.

– Da vi trådte ind på fabrikken i Kjellerup og blev mødt af Erik, kunne vi med det samme mærke, at vi havde fundet den rigtige partner, vi følte os hjemme. Vi mødte flere i Kjellerup og de var alle yderst imødekommende og helt nede på jorden – det kunne vi vestjyder godt lide. Samtidig udstrålede de en stolthed og en ydmyghed i tilgangen til deres partnere. Vi kunne mærke at de ville os, som man siger. Vi glæder os vildt meget til at kunne byde velkommen til alle i en super flot køkkenbutik til sommer. Vi er dog allerede i gang med at sælge hjemme fra garagen, vi kunne ikke vente, siger Jesper og Henrik samstemmende.

Yderligere information
Erik Høj, Administrerende Direktør – Tlf.: 22 69 22 58 / Jesper Vinther Fruergaard, Partner & Indehaver – Tlf.: 50 90 70 00